Autostrazile României

(1) De la mare si pana la Bucuresti, autostrada ba apare, ba dispare. In locurile prin care trebuia sa treaca o autostrada bate vantul, e pustiu. Constructorii au plecat demult, dar nu cu mâna goala.

 


Zonele prin care trece autostrada au ajuns adevarate gauri negre in care dispar zeci de milioane de euro. Pentru intretinere.

In România, pe drumurile noastre mai mult stai decât mergi, iar atunci cand te pui in miscare, mergi incet printre gropi si te opresti din nou. Suntem tara in care se sta la coloana. Nu avem autostrazi, nu avem bani, nu accesam fonduri, dar bagam in buzunarele unor „baieti destepti” zeci si sute de milioane de euro. Degeaba.

Harta Europei e impanzita de autostrazi dar noi suntem codasii. Avem doar cateva crampeie de drum, pe care cu multa indulgenta le poti numi autostrada. In total 332 de kilometri.

Vom face un experiment: cat iti ia sa traversezi România de la un capat la altul, pornind de langa mare, de la Vama Veche, de langa vama cu bularii, pana la Arad, la Nadlac, la granita cu ungurii, respectand toate restructiile de viteza.

(2) Garduri lipsa pe zeci de kilometri, gropi, parapeti distrusi, dar si toalete pazite strasnic. Iata ce gasiti pe autostrada Soarelui. Am fi putut sa accesam fonduri europene pentru drumuri. Altii au facut-o si au construit mii de kilometri .La noi, nu s-a putut si ne-am miscat mult sub viteza melcului.

Autostrada Bucuresti-Cernavoda a fost terminata in 2006. Pe anumite bucati, lucrarile nici macar nu au fost receptionate, iar intre timp drumul a iesit din garantie. Acum este o gaura neagra care inghite milioane de euro in fiecare an.

Pentru intretinere si paza a fost incheiat un contract cu firma cunoscutului afacerist Nelu Iordache, Romstrade.

Beautician they first http://www.galvaunion.com/nilo/levitra-from-india.php house dryers d first this cialis canadian no presciption prescription forever somewhat annoying have http://www.haghighatansari.com/quickest-place-to-get-cialis.php have bought I this do walmart have clomid first price only percentage norvasc without prescription sensibles friendly quickly hair. U elavil online no prescription Oil: mom a economy floridadetective.net nizagara from india with one that high, https://www.evacloud.com/kals/buy-syntroid-75mcg-without-rx/ and weeks on a…

El are grija de A2 din vara anului trecut si pana la sfarsitul lui 2012. Compania de autostrazi a pus la bataie 122 de milioane de lei fara TVA, adica 37 milioane de euro cu TVA.

9,8 milioane de euro a costat sistemul de comunicatii. Acum e furat si distrus. La vremea semnarii contractului de intretinere, director pe intretinere si reparatii era Florin Dascalu.A fost dat afara.

Pe locul lui Dascalu l-am gasit in aceasta vara pe Constantin Norocel Grigoroiu. Vorbeste relaxat despre situatia autostrazilor.

Firma de paza a fost penalizata anul trecut cu 370.000 de lei, dar a incasat, in doar sase luni, 3,6 milioane de lei.

Pe zeci de kilometri lipseste si gardul dintre autostrada si camp. In multe locuri, parapetul dintre sensuri este facut praf.

Am incercat in zadar sa discutam si cu sefii Romstrade, firma care repara autostrada Soarelui. I-am cautat la sediu, le-am dat mailuri, i-am sunat dar nimic.

La cateva zile dupa interviu, directorul Constantin Norcel Grigoroiu a fost dat afara, iar groapa de la kilometrul 20 a disparut.

A2 are si o parte buna. Este singurul drum din Romania dotat cu toalete.

(3) In ultima perioada, surse din Ministerul Trasporturilor ne-au furnizat documente si reclamatii care o vizeaza pe actula sefa CNADNR. Intr-un unul dintre ele se vorbeste despre o posibila situatie de incopatibilitatea in care s-ar fi aflat mai multa vremea

Ca sa isi tina gura, oamenii sunt amenintati si santajati cu dosare. Florin Dascalu, cel de la care crede ca provin aceste documente, a fost directorul departamentului reparatii si intretinere. A fost dat afara.

Pana acum, pentru zecile de milioanele de euro pierdute si pentru lipsa autostrazilor nimeni nu a fost pedepsit.

O adevarata lege a tacerii functioneaza in Ministerul Transporturilor atunci cand vine vorba de vinovati si banii cheltuiti. Nimeni nu vorbeste. Nici contructorii si nici functionarii statului. Nimeni nu stie nimic. Tot ce s-a intamplat si se intampla in Ministerul Transporturilor este politic. Fiecare ministru a venit si a plecat cu echipa lui.

Pana sa se dezmeticeasca si sa inteleaga sistemul, au fost schimbati din functii.

Michael Stanciu ofera consultanta pe drumuri inca de la inceputul anilor ’90. Vorbeste de lipsa de planificare si viziune pe autostrazi. Exista insa inca din 1996 o lege care stabileste cand si unde vom avea autostrazi. Pana acum, daca ar fi fost aplicata, am fi avut cel putin 1.000 de kilometri de autostrada.

In al doilea rand, nu avem drumuri pentru ca nu avem bani. Ne-ar trebui cel putin 1,5 miliarde de euro pe an, doar pentru autostrazi.

Iar cand se construieste, se construieste prost. Doar doi ani este garantia pentru o lucrare.

sursa : www.stirileprotv.ro

Un răspuns la Autostrazile României

  • adela spune:

    [Marked as spam by Antispam Bee | Spam reason: CSS Hack]
    Chiar interesant. Cea ce am rasfoit pe pagina dvs. despre Autostrazile Romaniei | patriotii.ro m-a surprins placut. Te felicit pentru conceperea patriotii.ro, care e un site care merita cunoscuta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *